Invisible.

Jag vet hur det känns att känna sig oduglig, jag vet hur det känns att scrolla genom mobilen på alla snygga människor när man själv känner sig som värsta trollet, jag vet hur det känns att inte känna sig vacker och jag vet hur det känns att må dåligt.
 
Livet må va dåligt i vissa perioder, man önskar man fick det där utseendet man egentligen ville ha och man önskar att man ändå fick vara en gnutta populär hur ego det än låter. Folks krav på ens utseende påverkar oss hårt, speciellt för de med dåligt självförtroende, samhället är inte shysst mot nån.
 
Jag vet att jag inte har bästa utseendet, jag är inte alla killar drömtjej utseendemässigt och jag är inte populär, men vad ska man göra åt det, jag duger som jag är, ALLA duger som de är, ni har inte valt att se ut som ni gör, vi bara blev till såhär och varför ska vi behöva påverkas av hur samhället tycker att vi ska se ut. Att så fort man går ut känner man sig ful och odulig och man känner folkets blickar och man hör deras hemska tankar om en. 
 
Varför blev jag jag? Varför behövde jag se ut såhär? Varför blev min näsa stor som en potatis? VARFÖR? 
 
Alla vi har komplex, även de snyggaste av oss, jag kan ärligt säga att jag avskyr min näsa och har alltid gjort det, men jag duger som jag är, finns ändå ingeting jag kan göra åt det om jag inte vill slösa tusentals pengar till operation, men varför ska man göra det när det finns så mycket annat man kan göra med pengarna?
 
Du må ha komplex över din kropp, dina lår, din näsa, dina ögon, dina bröst eller vad nu folk har komplex över, men vet ni det viktigaste? Det är den du är och du är unik, alla ser olika ut och alla är inte perfekta, men samhället förstör vårat självförtroende och ger oss komplex, "man ska se ut si och man ska se ut så och jag gillar bara sånna tjejer osv" förstår ni hur hemskt det låter?
 
Jag tycker att istället för att ställa sig vid spegeln och peka ut alla ens fel så ska man istället göra tvärtom, ställ dig vid spegeln och säg allting du tycker är bra med dig själv, va lite egoistisk, alla är ändå det trots att visa klagar på andra om det. Man klarar inte livet utan lite egoism. 
 
Du lever bara en gång, ska du då verkligen spendera livet med att peka ut dina eller andras brister och fel? Eller är det bättre att njuta av livet för att sedan känna att man gjort något viktigt? Och om folk kommenterar hur du ser ut, don't cry, just say fuck you and smile cause you're beutiful♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0