Depression.

Do you know how it feels to be in a crowd room full of people but you still feel so alone?
 
Det här är inget skämt, det här är verkligen ingeting man kan skämta om. Depression är en allvarlig grej som inte är lätt att handskas med...och det borde jag veta. 
 
Föreställ er själva med sjukdomen: man känner sig sällan glad, inte ens när man gör sådant man vanligtvis brukar gilla. Lusten och orken att ta itu med saker minskar eller försvinner, och även vardagliga sysslor kan kännas tunga och tröga att utföra. Man får ofta ångest, svårt att koncentrera sig och sover dåligt. Sexlusten minskar eller försvinner helt. Man blir trött och får oftast besvärliga problem med både mage och rygg. När man mår såhär får man oftast tankar om att det vore så mycket bättre att vara död. 
 
Man känner ingeting, man har inga känslor, man bara är neutral vilket gör att man sårar både sig själv och folk i sin närhet. Ingeting är normalt i livet, allt är dött, allt är trist. Vad är meningen med livet om man går ständigt runt utan att känna någonting. Allt är sämst...jag är sämst...livet är sämst. Jag är känslig, jag brukar vanligtvis inte vara såhär känslig men nu är jag det. Jag gråter, gråter floder såfort något dumt händer. Såfort någon säger att jag inte tar saker på allvar fast jag själv vet att jag gör det så gör det ont. Jag kan inte hålla mig längre, ögonen börjar svida och det bara rinner ner en massa tårar från ögonen. Jag orkar inte tänka, jag orkar inte prata, bara stäng in mig i ett rum där jag får skrika. Skrika av ren sorg och ilska. 
 
Jag har inte valt det här livet, jag har inte valt att må såhär, jag har inte valt att råka ut för all den här skiten som folk kastar på mig. Vad är det som händer med mig, varför är jag såhär? Varför gör jag såhär? Jag förtjänar inte det här. Varför gör ni såhär mot mig?Jag orkar inte mer, vad är meningen med livet egentligen om man ändå går runt som en levande Zombie. 
 

Jag behöver hjälp, hjälp att hitta livsglädjen igen, Depression är inget man ska skämta om, det är en allvarlig grej som är allt annat än lätt att handskas med. Jag vet hur det är att känna sig tom, jag vet hur det är att känna sig ensam i ett rum fullt av människor. Jag vet hur det är att vara jag, gör ni?
 Bilder tagna från: weheartit


Kommentarer
Postat av: E-A

Hej! Jag känner inte dig, jag bara går i samma skola. Du verkar vara en fantastisk person som inspererar andra. Hur långt in i mörkret du en går kommer ljuset alltid att finnas inom dig. Det kommer att kännas och bli bättre, ja jag vet det. Du kommet gå ut från mörkret som en helt annan person du var innan, starkare och mognare. Jag ville bara berätta för dig att vi alla är speciella, samhället kan försöka säga annat men vi alla är det. Livet är så mycket mer, försök att leva i nuet och tänka så posetivt du kan! Kram:)

2014-02-08 @ 15:01:40
Postat av: Anonym

Hej! Jag känner inte dig, jag bara går i samma skola. Du verkar vara en fantastisk person som inspererar andra. Hur långt in i mörkret du en går kommer ljuset alltid att finnas inom dig. Det kommer att kännas och bli bättre, ja jag vet det. Du kommet gå ut från mörkret som en helt annan person du var innan, starkare och mognare. Jag ville bara berätta för dig att vi alla är speciella, samhället kan försöka säga annat men vi alla är det. Livet är så mycket mer, försök att leva i nuet och tänka så posetivt du kan! Kram:)

Svar: Tack så mycket! Skulle vara kul att veta vem du var faktiskt men tack för din kommentar, den värmer :')
Nicole Hamilton

2014-02-08 @ 15:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0